Výlety

Krásné pláže Řecka od Edene

14. května 2010 v 8:12 | ilon
Tak tohle je úžasné rozsvícení v tom našem dnešním upršeném tmavém dni. Tam bych hned teď chtěla být, to moře je nádherné, má krásnou barvu.
Zkopčím sem, co mi o těchto plážích Edene napsala, ona to umí moc hezky, člověk se hned těší na léto a slunce a moře :))))

První dva obrázky jsou z nádherné liduprázdné pláže Egremni na ostrově Lefkada. Takovou barvu moře jsem zatím nikde jinde neviděla, je překrásně bleděmodrá. Třetí obrázek je ze stejného ostrova a pláž se jmenuje Porto Katsiki neboli Kozí bobky. Je celá z malých bílých kuliček, takže opět něco nazpomenutelného. Na čtvrté fotce je pláž z ostrova Zakynthos. Je na ní starý pašerácký vrak a je možné se tam dostat lodí. Na tomto ostrově kladou vejce želvy Caretta, které je možno i spatřit plavat v moři, což nám se poštěstilo. Pláž Elafonissi je jakási laguna na ostrově Kréta. Hodně připomíná tichomořské pláže a moře je tam pohádkově čisté a teplé, neskutečný zážitek. Jo a ještě obrázek podmořské jeskyně na Lefkadě, nádherna, moře je v ní průznačné, že je vidět každý detail na dně.

egremni

od Edene

elafonissi

lefkada

Děkuji moc za zaslání, to je prostě pokoukáníčko :))))

Co takhle dovolená na majáku ?

22. dubna 2010 v 9:46 | ilon
Jestli si myslíte, že to je nerálné, nebo jen výstřednost pro nějaké zazobance, tak jste na omylu. Když jsme si prohlíželi katalogy a hledali dovolenou, tak jsme narazili na tuhle zvláštnost. Jedná se o majáky v Chorvatsku, je jich asi 12, každý v jiném koutu země a pozor - cenově to je velmi příznivé.
Chvíli jsem o tom uvažovala přišlo mi to tak romantické !!!! Pak jsem si ale vzpoměla na pár horrových filmů, které se na majáku odehrávaly a přešla mě chuť. No - asi bych se tam bála. I to moře je tak proklatě blízko ...  :))))

Takže kdo máte zájem - odkaz na cestovku a jejich majáky je tady -  Vítkovice. tours

Tohle je krása
majáky

Tady by se mi asi moc nelíbilo - to je přesně to, o čem jsem psala.

Tenhle maják bych klidně brala :)))

Poloha
po celém chorvatském Jadranu si můžete pronajmout jeden z majáků (Savudrija, Rt. Zub, Sv. Ivan na Pučini, Porer, Veli Rat, Prišnjak, Sv. Petar, Pločica, Struga, Sušac, Palagruža).
Vybavení
pronájem vybavených majáků se zařízenou kuchyňkou, spotřeba energií a vody, povlečení, závěrečný úklid. K majákům se lze většině případů dostat autem a to jak po pevnině, tak přejezdem trajektem, na místě je parkoviště.
Ubytování
Pokoje:
Pláž
přímo na pláži, většinou kamenité nebo oblázkové
Poznámka
Doporučení: Vyberte si svůj vlastní maják a na chvíli se staňte strážcem bezpečnosti na moři

Řecko - kláštery Meteora - tip na krásnou dovolenou od Edene

18. dubna 2010 v 12:55 | ilon
Řeknu vám, že když jsem viděla tyto krásné fotografie, hned jsem měla chuť sednout na letadlo a vidět tu nádheru na vlastní oči. Sice nahoře bych asi propadla chvilkové závrati z té ohromné výšky, ale rozhodně by to stálo za tu nádhernou podívanou. Miluji takovéto starobylé památky, kdy na vás dýchne ta dávná atmosféra.
Děkuji moc Edene, že se s námi rozdělila o tuhle úchvatnou podívanou - to je přesně něco pro mě -  úžasné. Škoda, že něco takového nemáme u nás.

Tady zkopčím nějaké zajímavosti z mejlíka, který jsem od Edene dostala :

Leří ve středním Řecku ve Thesálské rovině. Kláštery vznikly ve 14. století na skalních věžích a bylo jich původně 24. Žili (a dodnes žijí) v nich mnichové, kteří vedou asketický a poustevnický život. Některé kláštery jsou mužské, některé ženské. V největším z nich Megalon Meteoron se nachází jakési muzeum, kde jsou k vidění krásné fresky a různé relikvie. Dříve nebyly do klášterů žádné přístupové cesty, doprava do nich byla možná pouze v jakémsi koši či síti pomocí kladky. Dnes už jsou vytesány ke klášterům schody, po kterých je možné vystoupat až k nim. Pokud se chcete do klášterů podívat, je nutné vhodné oblečení ... ženy sukně zahalující kolena, muži dlouhé kalhoty a všichni zakrytá ramena. Rozhodně stojí za to se tam podívat, je to nezapomenutelný zažitek.

Česká Amerika - Lomy Mořina

23. března 2010 v 9:08 | ilon

V neděli jsme jeli na výlet - sice počasí nic moc, ale naštěstí alespoň nepršelo. Jsou to lomy, jsou tam dva - jeden větší a jeden menší a je to moc hezké místo. Akorát ne pro někoho, kdo trpí závratěmi jako já .... Strašný. Nemohla jsem ani fotit - k okraji by mě nikdo nedostal ani za milion. Už tam hodně lidí umřelo, že jim třeba podklouzla noha, nebo se snažili slaňovat a oni se zřítili do té hloubky dolů... Je to nedaleko Karlštejna - vesnička Mořina.

Lomy Mořina

Na území CHKO Český kras je řada lokalit, kde se v minulosti těžil nebo ještě těží kvalitní vápenec. Tyto lomy v mnoha případech výrazně narušily ráz zdejší krajiny, a to i v těsné blízkosti přírodních lokalit. Některé dnes již opuštěné lomy však s okolní krajinou splynuly a dodaly jí zvláštní romantický ráz. Platí to např. o lomech u obce Mořina (Malá Amerika, Kanada, Mexiko, Velká Amerika). Při těžbě se tu narazilo na pozoruhodné krasové jevy, při nichž byly některé lomy zatopeny vodou a vytvořila se tak malebná jezera. Dobývací prostory jsou vzájemně propojeny štolami, dnes částečně zřícenými. Lomové stěny jsou významnými nalezišti zkaměnělin.

Vidíte tu výšku ? Na tomhle okraji jsme se fotili, z toho je ta fotka dole, jak jsem s dětmi.

Nedovolila jsem se jim přiblížit k okraji - jen takhle na dva metry a stejně jsem umírala hrůzou. To je stejně zvláštní fobie, tohleto :)))) Trochu fičelo :)))

Konečně kvete podběl

Amerika

Velká Úpa

5. listopadu 2009 v 8:05 | ilon
Znáte Velkou Úpu ? Je to tam opravdu překrásné, jezdila jsem tam hodně v dětství a mám ty nejlepší vzpomínky. Teď tam pojedeme v půlce prosince, takže už se nemohu dočkat, proto se těmi fotkami chci trošku natěšit :))) Většinou jsme jezdili hlavně do Harrachova, ale tam už vím, co za kterým kopcem je, a já mám ráda překvapení. Tady to sice znám také, ale už přibližně 8 let jsem tu nebyla. Tak doufám, že někdo neonemocníme, a že to vyjde ...

Pamatujete se z dětství, když jste jezdili na hory, jak cesty byly vysypané rozdrcenými sklíčky a korálky z okolních skláren ? To bylo překrásné, moc lituji, že už to moje děti nezažily...

Tak v téhle chatě budeme ubytovaní.Už se těším, až si to tam všechno vyfotím :))

Je to přímo u téhle lanovky, která vede na Portášky - kdo znáte, tak víte, že nahoře to je jako v pohádce. Sakra, to budou zase závratě, až na ní pojedu !!!

Krásný pošmourno

Panská skála - tip od Edene

18. července 2009 v 8:18 | ilon
Děkuji za tenhle úchvatný tip, vůbec jsem netušila, že taková nádhera v čechách existuje... Ta skála je opravdu hodně zvláštní a je jasné, že tohle je další úžasné místo, kam bych se ráda jednou podívala.
Teď tady zkopčím, co nám Edene k tomu napsala :

Panskou skálu najdeme kousek od Kamenického Šenova v Severních Čechách. V 18 století zde byl lom a díky tomu byla odhalena tahle jedinečná ukázka sloupcové odlučnosti čediče. Pěti až šestiboké sloupce připomínají varhany a proto je tak skála někdy nazývána. Mohli jste ji vidět třeba v pohádce Pyšná princezna. Pod skalou je malé jezírko, které je naplňováno srážkovou vodou.
Takže děkuji moc za zaslání - je to skvělé a krásné místo :))

Lednicko-valtický areál - typ od Maji

14. července 2009 v 9:26 | ilon
Tak tady máme další typ na krásný výlet tentokrát od Maji. Jedná se o Lednicko-valtický areál a podle fotek soudě to tam bude opravdu krásné a stojí za to si tam výlet udělat. Jsou tam nádherná zákoutí, kamenné stavby - dovedu si představit strávit tam perfektní den.

Milá Majo, děkuji ti za poslání překrásných fotografiií, jsem ráda, že do téhle rubriky mám další úžasný příspěvek :)))

Fotek je opravdu hodně, což je moc dobře, ale pár jich dám pod perex .

Skalní hrad v obci Sloup na Českolipsku tip od Edene

8. července 2009 v 9:11 | ilon
Tak to jsem moc šťasná, že hned druhý den mi přistál na emailu tip od Edene na krásný výlet. Ty fotografie vypadají úchvatně - každoročně jezdím na Máchovo jezero a o téhle pohádce jsem neměla vůbec tušení a přitom to bude někde poblíž. Děkuji ti moc za krásný tip - a hned letos se tam podívám na vlastní oči a ne jen virtuálně :)

Tady jsem okopčila, co mi Edene o místě napsala :

Je to patrně největší skalní hrad u nás a nachází se v obci Sloup v Čechách na českolipsku. Ve středověku zde byl hrad a v baroku se zde usídlili poustevníci. Zajímavá je kopule kaple, protože je orientovaná tak, aby východním oknem do interiéru chrámu dopadaly první paprsky slunce, vycházejícího v den letního slunovratu. Nehledejte tady žádné umělecké artefakty, je to spíš takové romantické nahlédnutí do minulosti a také do krásné přírody. Cílem nemusí být jen tento hrad, ale i třeba procházka po blízkém okolí. Jsou tu krásné lesy a pískovcové útvary, zkrátka kdo má rád přírodu tak si přijde na své.

Teda ale asi bude fuška se tam vyškrábat :)))

Nová rubrika - VÝLETY - PRAVČICKÁ BRÁNA

7. července 2009 v 14:14 | ilon
Takže zakládám novou rubriku - VÝLETY. Budu sem postupně přidávat typy na výlety po naší zemi a byla bych moc ráda, kdyby jste mi s tím trošku pomohli.
Takže jestli máte nějaké místečko, kam by jste se rádi podívali, nebo něco, o co by jste se rádi podělili - budu jenom ráda :) Když mi pošlete třeba vaše foto z nějakého výletu, nebo staženou fotku z internetu z místa, kde se vám líbilo - bylo by to skvělé. Email jako vždy - ilon007@seznam.cz.

Já začnu s místem, kam bych se moc ráda podívala a je to Pravčická brána.

Pravčická brána je největší přirozená skalní brána na našem kontinentu, národní přírodní památka. Je považována za nejkrásnější přírodní útvar Českého Švýcarska a tvoří symbol celé oblasti.

Její rozměry jsou úctyhodné, přesto se při pohledu z blízka zdají býti ještě větší. Rozpětí oblouku u dna je 26,5 m, výška otvoru 16 m, šířka 7-8 m, minimální tloušťka 3 m, vrcholová plošina brány je 21 m nad jejím dnem.

Od místa vstupu do areálu se rozbíhají upravené stezky a schodiště na jednotlivé vyhlídky, odkud můžeme pozorovat samotnou Pravčickou bránu nebo se kochat působivými pohledy do blízkého i vzdálenějšího okolí.

Neodmyslitelně k Pravčické bráně patří výletní zámeček Sokolí hnízdo. Vybudován byl r.1881 na místě chatrče z dubové kůry, která sloužila jako výčep. Původně bylo Sokolí hnízdo využíváno k ubytovávání významných hostů zdejšího rodu Clary-Aldringenů. Dnes se v prvním patře nachází muzeum národního parku. V přízemí se dochovala stylová restaurace vyzdobená původními malbami. Pravčická brána stojí na svém místě odnepaměti.

Při cestě za perlou Českého Švýcarska se připravte na dlouhý a namáhavý výstup, který však stojí za to. V celé oblasti platí přísný zákaz parkování a tak auto můžete nechat pouze na placeném parkovišti na okraji obce Hřensko u hotelu Klepáč, a nebo na Mezní Louce, čímž se vyhnete přibližně 3 km dlouhému nezáživnému úseku po silnici z Hřenska k rozcestí Tři Prameny.